Europarlamentarna zastupnica Ruža Tomašić ponovno je adresirala pitanje na Europsku komisiju, a potaknuta saznanjima kako u susjednoj zemlji učenici trećih razreda gimnazije općeg te društveno- jezičnog smjera od 2007. godine usvajaju povijesno gradivo iz udžbenika srbijanskog povjesničara Radoša Ljušića. Navedeno uopće ne bi bilo sporno kada u istom udžbeniku učenici ne bi čitali sljedeće: „Iako su svi u etničkom podrijetlu Srbi, njih često nazivaju po imenu teritorija na kojemu žive – Crnogorci, Banaćani, Slavonci, Dalmatinci“. I tako naši susjedi, u najplodonosnijoj fazi razvijanja vještina i usvajanja znanja, uče kako su Hrvati ni više ni manje nego Srbi.
Pisano pitanje za Europsku komisiju koje je zastupnica uputila u službenu proceduru Europskog parlamenta glasi:
Učenici trećih razreda gimnazija općeg te društveno- jezično smjera u Srbiji od 2007. godine povijest uče iz udžbenika istaknutog srbijanskog povjesničara Radoša Ljušića.
„Iako su svi u etničkom podrijetlu Srbi, njih često nazivaju po imenu teritorija na kojemu žive – Crnogorci, Banaćani, Slavonci, Dalmatinci“ – citat je iz udžbenika.
Već deseta generacija gimnazijalaca uči da je glavnina Slavena pravoslavne, katoličke i muslimanske vjeroispovijesti na jugoistoku Europe srbijanskog podrijetla, čime se osporava posebnost drugim narodima bez ikakve znanstvene osnove i sije sjeme nekih budućih sukoba.
Navedeni stavovi uvelike su inspirirani te se naslanjaju na velikosrpski imperijalizam 19. stoljeća, posebice na teze Vuka Karadžića koji je tvrdio da su svi štokavci Srbi, a da su jedino čakavci pravi Hrvati.
Osim ovih teza, udžbenik obiluje nebrojenim duboko sugestivnim, etnocentričnim, iracionalnim, pseudoznanstvenim i nerijetko puko šovinističkim tezama i karakterizacijama susjednih naroda i pripadnika drugih vjeroispovijesti.
Budući da je proces analitičkog pregleda zakonodavstva (screening) za Srbiju otvoren 2013. godine, te posebice u svjetlu privremenog zatvaranja poglavlja 25. i 26. (znanost i istraživanje te obrazovanje i kultura); Europsku komisiju želim pitati kakav stav ima prema navedenom sadržaju udžbenika odobrenog od strane srbijanskog Ministarstva znanosti, obrazovanja i tehnološkog razvoja?