Jeste li ikada dublje razmišljali o vrijednostima koje vas vode u svakodnevnom životu? Podržavate li tradicionalne moralne vrijednosti utemeljene na kršćanskom svjetonazoru? Odgajate li djecu onako kako su vas odgajali vaši roditelji? Zauzimate li se za obranu života od začeća do smrti? Smatrate li da svako dijete ima pravo na majku i oca? Smatrate li da je privatno vlasništvo jedan od preduvjeta za slobodu pojedinca, obitelji i napretka cijelog društva? Smatrate li da o svemu što ste stekli i zaradili trebate odlučivati samo vi i nitko drugi? Ako jeste, vi ste konzervativac, iako se takvim možda niste deklarirali.

Postavljamo ova pitanja jer su, na žalost, sve te vrijednosti na kojima smo odrasli i koje smo naslijedili, vrijednosti koje su njegovali naši preci i koje su osigurale opstanak hrvatskom narodu kroz stoljeća, danas ozbiljno ugrožene. Ugrožene su zahvaljujući ‘modernim’ zakonima koje donosi aktualna vlast, strogo kontroliranim medijima koji prešućuju ili manipuliraju informacijama o tzv. naprednim svjetonazorskim temama, te djelovanju tzv. nevladinih udruga koje s malim brojem članova otvoreno napadaju način života većine nas, konzervativaca. Na udaru je pojedinac koji zbog loše vođenog gospodarstva najprije gubi posao, zatim ekonomsku neovisnost i pravo na dostojanstven život od svoga rada. Na kraju, gubi ono najvrjednije – temeljno ljudsko pravo da slobodno misli i govori. Na udaru je obitelj koja se svjesno uništava nametanjem ultraliberalnog zdravstvenog odgoja i seksualnih sloboda.

Da, u Hrvatskoj je u tijeku tiha i moćna revolucija koja razara i uništava sve vrijednosti koje smo naslijedili od naših očeva, djedova i baka. Stoga vas pozivamo da još jednom dobro razmislite koje su vrijednosti koje podržavate i aktivno se uključite u obranu tih vrijednosti. Za početak, uzmite malo svog dragocjenog vremena i pročitajte ovaj tekst o konzervativizmu u Hrvatskoj.

DRUŠTVENI I POLITIČKI SVJETONAZOR I DJELOVANJE

Hrvatski konzervativizam protivi se naglim društvenim promjenama, osobito revolucionarnima, a zagovara stabilnost poretka, oslonac na tradiciju i na tradicionalne institucije i vrijednosti (obitelj, religija, nacionalna privrženost itd.); Konzervativci pritom ne odbacuju apriori sve promjene. Reforme prihvaćaju samo ako su striktno pragmatične i ne narušavaju društvenu stabilnost.

U današnje vrijeme, kada društva trpe strašne posljedice krize vjere u moralni poredak, konzervativci vjeruju da se sva društvena pitanja temelje na osobnom moralu pojedinca odnosno da će društvo u kojem muškarci i žene vjeruju u trajni moralni poredak sa snažnim osjećajem za dobro i zlo, pravdu i čast, biti dobro društvo – neovisno o tome kojim političkim sredstvima se služi – neovisno o tome koje političke aparate koristi.

Konzervativci su pobornici običaja, konvencija i kontinuiteta zato što vjeruju kako su dosadašnji poredak, pravičnost i sloboda rezultat stoljetnih pokušaja, razmišljanja i požrtvovnosti. Zato se protive svim revolucionarnim metodama rušenja starih običaja i nametanja novog društvenog poretka. Pokazalo se da je taj novo uspostavljeni poredak znatno lošiji od starog poretka kojeg su revolucionari rušili u svojoj želji za uspostavom Zemaljskog (komunističkog, fašističkog ili nacionalsocijalističkog) raja.

Konzervativci drže da čovjek, s obzirom da je nesavršen, ne može stvoriti savršeni društveni poredak. Zbog ljudske nemirne prirode, čovječanstvo će se pobuniti protiv takvog novog silom nametnutog poretka ili će, ako se ne pobuni, jednostavno nestati od dosade. Tražiti utopiju znači završiti u katastrofi, upozorava konzervativac; nismo stvoreni za savršene stvari. Odgovarajućom pozornošću prema razboritim reformama možemo očuvati i unaprijediti ovaj podnošljivi poredak, ali ako zanemarimo stare institucije i moralna jamstva nacije onda se zatomljena negativna i anarhična sila čovječanstva otima kontroli. Tu silu probudili su ideolozi dvadesetog stoljeća koji su umjesto obećanog usavršavanja čovjeka i društva stvorili pakao na zemlji.

Drugim riječima, konzervativci smatraju opasnim svako nastojanje da se prolazna pitanja temelje na privatnim prosudbama i privatnoj racionalnosti (jer ‘pojedinac je budalast, a vrsta je mudra’, citat Burke) i naglašavaju važnost principa ‘propisanog recepta’ i pridržavanja prava čije je glavno svojstvo njihova starost – uključujući pravo na vlasništvo, odnosno činjenja dobrog pridržavajući se starih propisa jer je stečena mudrost puno veća od bilo koje beznačajne osobne racionalnosti. Konzervativac se stoga vodi svojim principom razboritosti pri čemu se svaka javna mjera mora prosuditi prema svojim dugoročnim posljedicama, a ne prema privremenoj koristi ili popularnosti. On djeluje samo nakon dovoljno promišljanja i nakon što odvaže posljedice.

ZAŠTITA TEMELJNIH SLOBODA I POŠTIVANJE RAZNOLIKOSTI

Hrvatski se konzervativci zalažu za zaštitu svih sloboda i osobito nedavno stečene hrvatske nacionalne slobode ali i temeljnih sloboda svih hrvatskih građana te jednakost istih pred zakonom. Glede toga, hrvatski se konzervativci zalažu za konačnu uspostavu pravne države koja će svima jamčiti jednaka prava bez obzira na spol, vjeru, nacionalnost ili političku pripadnost odnosno prošlost.

Ta jednakost bit će zajamčena pridržavanjem principa jednakosti svih pred Posljednjim sudom i pravednim zakonskim sudom. Da bi se ovaj princip proveo u stvarnosti, društvo treba imati pošteno i sposobno vodstvo.  Pokušaji izjednačavanja svih građana bez obzira na spol, vjeru, nacionalnost ili političku prošlost koji se ne temelje na principu jednakosti pred Posljednjim sudom i pravednim zakonskim sudom dovode do društvene stagnacije u kojoj neki trenutačni tiranin ili oligarh može htjeti stvoriti nov oblik nejednakosti kako bi se održao na vlasti (podijeli pa vladaj).

PROMICANJE NACIONALNOGA SUVERENITETA

U skladu s riječima Oca domovine dr. Ante Starčevića ‘da će svaki narod koji želi ostati narodom tvrdokorno biti za svoju samostalnost i neovisnost hrvatski se konzervativizam zalaže za zaštitu hrvatskog nacionalnog suvereniteta obranjenog u Domovinskom ratu i obranu hrvatskih nacionalnih interesa u svijetu.

U području promicanja nacionalnog suvereniteta hrvatski konzervativci snažno stoje na poziciji drugog hrvatskog velikana, znanstvenika, povjesničara i konzervativca dr. Milana plemenitog Šufflaya da ‘nema te ideje budućnosti koja bi u narodnim redovima mogla imati snagu prošlosti’ i podsjećaju na njegove riječi koje su danas posebno aktualne: ‘Jugoslavenstvo nam je veći neprijatelj nego srpstvo. Hrvatstvo i srpstvo mogu postojati i razvijati se usporedno (kao što su stoljećima postojali i razvijali se), dok je jugoslavenstvo nužno negacija hrvatstva’. Kao i Šufflay, konzervativci hrvatski nacionalizam ne vide samo kao lokalni patriotizam, nego kao ‘lojalnu službu cijelom bijelom Zapadu’ i kao ‘sinonim za sve što je lijepo i dobro stvorio europski Zapad’.

Šufflayev konzervativizam također lijepo ocrtavaju njegove riječi objavljene u ‘Hrvatskom pravu’  1925. godine gdje zagovara ‘historičku evoluciju’ nasuprot ideji ‘socijalne revolucije’ u kojoj hrvatski narod vidi kao ‘sastavni dio velikog zapadnog društva i zapadne civilizacije’. Ta ‘historička evolucija’, navodi Šufflay ‘neće dopustiti, da se ‘hrvatsko nacionalno pitanje komplicira socijalnim natruhama, koje mogu postati kobne za više hrvatskih naraštaja’.

ODNOS PREMA EUROPSKOJ UNIJI

Hrvatski konzervativci prihvaćaju Europsku Uniju čija je Republika Hrvatska postala 28. članica dana 1. srpnja 2013. isključivo kao zajednicu suverenih država koje surađuju u područjima zajedničkog interesa i protive se stvaranju ‘europske super države’, odnosno Europske federacije.

ZAŠTITA ŽIVOTA I PROMICANJE OBITELJI

Hrvatski konzervativizam smatra obitelj temeljem hrvatskog društva što u prvom redu znači da hrvatska obitelj odlučuje o svim bitnim aspektima odgoja i obrazovanja djece. Također, hrvatski se konzervativci zalažu za zaštitu života od začeća do naravne smrti i protive se proglašenju prava na abortus temeljnim ljudskim pravom.

PROMICANJE OSOBNE ODGOVORNOSTI HRVATSKIH GRAĐANA

Hrvatski građani moraju snositi najveću odgovornost za stanje u državi te stoga uz zaštitu njihovih temeljnih sloboda, moraju imati mogućnost izravno utjecati na političke prilike u državi održavanjem slobodnih i demokratskih izbora ili korištenjem instituta narodnog referenduma.

POTREBA ZA RAZBORITIM OGRANIČENJEM MOĆI I LJUDSKIH

Politički govoreći, moć je mogućnost da radite što želite, bez obzira na volju ostalih. Država u kojoj je pojedinac ili mala grupa, u stanju dominirati bez ikakve provjere voljom svojih sugrađana je despotska, neovisno o tome naziva li se monarhijom, aristokracijom ili demokracijom. Kada svatko tvrdi da ima moć nad samim sobom, društvo postaje anarhija.

Anarhija nikada ne traje dugo, jer je svima nepodnošljiva  i suprotna neizbježnoj činjenici da su neke osobe jače i pametnije od svojih susjeda. Anarhiju zatim nasljeđuje tiranija ili oligarhija u kojoj je moć monopolizirana od strane nekolicine.

Konzervativac nastoji ograničiti i uravnotežiti političku moć kako ne bi nastala niti anarhija niti tiranija. Unatoč tome, u svakom trenutku, muškarci i žene su u napasti svrgnuti ograničenja moći zbog neke navodne privremene koristi. Karakteristika je radikala da razmišljaju o moći kao sili dobra – sve dok je ta moć u pravim rukama. U ime slobode, francuski i ruski revolucionari su ukinuli stara ograničenja moći. Ali ne možete ukinuti moć – ona uvijek pronađe način da padne u nečije ruke. Moć koju su revolucionari smatrali opresivnom u rukama starog režima postala je puno puta podjednako tiranska u rukama novih radikalnih gospodara države.

Shvativši da je ljudska priroda mješavina dobra i zla, konzervativac ne daje svoje povjerenje  pukoj dobronamjernosti. Ustavna ograničenja, političke provjere i ravnoteže, adekvatna provedba zakona, drevna ograničenja volje i apetita – to su instrumenti slobode i reda koje konzervativac odobrava. Pravedna vlada održava korisnu tenziju između zahtijeva autoriteta i zahtijeva slobode.

NEMA SLOBODE BEZ PRIVATNOG VLASNIŠTVA

Konzervativci su uvjereni da su sloboda i vlasništvo blisko povezani. Odvojite vlasništvo od privatnog posjedovanja i neki moderni oligarh ili tiranin postaje gospodar svega. Nakon utemeljenja privatnog vlasništva izgrađene su velike civilizacije. Što je rasprostranjenije posjedovanje privatnog vlasništva to je stabilnija i produktivnija zajednica. Konzervativci tvrde da ekonomsko izjednačavanje, u kojem se društvena dobra i državni proračun raspodjeljuje po određenom ključu, koči ekonomski napredak. Umjesto toga promiču poduzetništvo i nagrađivanje po sposobnosti i radu ali pri tom smatraju da pribavljanje materijalnih dobara i trošenje nisu glavni ciljevi ljudske egzistencije. Cilj je konzervativca je stvoriti čvrsti ekonomski temelj za osobu, obitelj i zajednicu.

HenryMaine, u svojem radu Village Communities, daje snažnu argumentaciju za privatno vlasništvo, za razliku od zajedničkog vlasništva: “Nitko nije slobodan napadati vlasništvo i istodobno tvrditi da cijeni civilizaciju. Povijest navedenih stvari se ne može raspetljati”. Institucija (privatnog) vlasništva je bila moćan instrument podučavanja muškaraca i žena odgovornosti, pružala je motive za poštenje, za podržavanje opće kulture, za podizanje čovječanstva iznad razine ropskog rada, pružila nam je vrijeme da mislimo i slobodu da djelujemo. Zadržavanje plodova vlastita rada; vidjeti kao naš rad postaje trajan; ostaviti imovinu svojim potomcima; mogućnost uzdizanja iz prirodnog stanja siromaštva do sigurnosti trajnog uspjeha; posjedovati nešto što je stvarno vaše vlastito – sve su to prednosti koje je teško negirati. Konzervativac priznaje da posjedovanje vlasništva znači i određene dužnosti za onoga koji posjeduje, ali zadovoljno prihvaća te moralne i pravne obveze.

PROMICANJE SLOBODNOG TRŽIŠTA

Hrvatski realni sektor i hrvatski poduzetnici moraju biti nositelji gospodarskog rasta. Država mora osigurati poduzetnicima dugoročne sektorske strategije te učinkoviti i pojednostavljeni pravni okvir koji će poticati ulaganje, zapošljavanje i pravednu trgovinsku razmjenu. Uz minimalnu regulaciju, hrvatski poduzetnici se oslanjanju na učinkovitu, modernu i transparentnu javnu upravu.

U istinskoj zajednici, odluke koje izravno utječu na živote građana donose se lokalno i dobrovoljno. Lokalna politička tijela obavljaju neke od funkcija, a ostale obavljaju privatna udruženja. Sve dok su te funkcije na lokalnoj razini, i obilježene općim odobrenjem onih na koje utječu, postoji zdrava zajednica. Kada te funkcije, redovno ili uzurpacijom, prelaze na centraliziranu vlast, zajednica je u ozbiljnoj opasnosti. Sve što je blagotvorno i razborito u suvremenoj demokraciji  moguće je kroz kooperativno htijenje. Ako se u ime apstraktne Demokracije funkcije zajednice usmjere prema nekom udaljenom političkom cilju, vlada (uz suglasnost onih kojima upravlja) ostvaruje standardizacijske procese koji su suprotni slobodi i ljudskom dostojanstvu.

Nacija nije jača od brojnih malih zajednica od kojih se sastoji. Središnja uprava, odnosno korpus odabranih rukovoditelja i državnih službenika, koliko god da su dobronamjerni i učeni, ne mogu provesti pravdu, prosperitet i mir nad masom muškaraca i žena lišenih starih odgovornosti. Taj eksperiment je već isproban i završio je katastrofalno. Ispunjavanje naših dužnosti u zajednici uči nas razboritosti, učinkovitosti i milosrđu.

POJEDNOSTAVLJENJE POREZNOG SUSTAVA

Hrvatski se konzervativci zalažu za smanjenje poreznog tereta, za svrhovitije namete odnosno za transparentnije i namjensko korištenje proračunskih sredstava ostvarenih oporezivanjem građana. Porezni teror na male i srednje poduzetnike, koji su temelj rasta gospodarstva i zaposlenja, mora prestati.

ODNOS PREMA HRVATIMA U SVIJETU

Hrvatski se konzervativci zalažu za zaštitu prava hrvatskih građana koji žive van hrvatskih granica, smatra iste svojim bogatstvom te potiču njihov povratak u Domovinu.

Kontaktirajte nas

Hvala Vam na vašem upitu. Javit ćemo Vam se prvom prilikom.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search