Ovim putem nam je želja posebno pohvaliti našu predsjednicu Republike Hrvatske, gospođu Kolindu Grabar-Kitarović, koja demografiju stavlja za područje od najvećega interesa njezinoga državničkoga djelovanja u unutarnjoj politici te se redovno zalaže za provedbu mjera demografske revitalizacije.
I mi konzervativci smatramo populacijsku politiku jednako važnom za opstojnost naše hrvatske nacije na ovim prostorima, kao i za uspostavu i održivost uspješnoga gospodarstva.

Tako smo 8. svibnja 2016. na našoj internetskoj stranici objavili mjeru „Radno mjesto majka”, te držimo lajtmotiv te objave za jedan od osnovnih lajtmotiva našega programa:

“Jasno je da će na ovim prostorima dugoročno opstati i pobijediti ona nacija koja prva uspješno riješi pitanja populacijske politike.”

U tom slijedu pohvalili bismo i projekt Grada Zagreba „Roditelj odgajatelj”, koji Grad pokreće 8. rujna 2016., odnosno točno četiri mjeseca nakon objave naše mjere „Radno mjesto majka”, a koji uvelike po sadržaju odgovara našoj mjeri.

Identičnosti ovih dviju mjera su sljedeće: Naša mjera predviđa i Radno mjesto otac, ukoliko se supružnici roditelji tako odluče. Prema projektu Grada pravo na financijsku pomoć ima jedan od roditelja. Prema našoj mjeri, roditelj koji je odlučio ostati s djecom kod kuće prima mjesečnu prosječnu plaću u Republici Hrvatskoj, dok je prema gradskom projektu mjesečna financijska pomoć za roditelja odgajatelja jednaka iznosu prosječne neto mjesečne plaće u Republici Hrvatskoj.

Što je razlika između naše mjere i gradskoga programa?

Naša mjera omogućava majkama ili očevima u Hrvatskoj da ostanu kod kuće do treće godine starosti najmlađega djeteta, bez obzira radi li se o prvom, drugom ili petom djetetu; dok gradski program omogućuje ostanak kod kuće jednom od roditelja koji brine za najmanje troje djece, ako najmlađe dijete nije krenulo u osnovnu školu.

Uz sve pohvale Gradu Zagrebu na ovome programu, mi konzervativci ostajemo pri svome stavu kako je dijete svako dijete, bez obzira koje je po redu u obitelji te da je mladim obiteljima financijska pomoć najpotrebnija možda baš kod prvoga djeteta.

Izračunali smo kako je za našu mjeru potrebno (kada bi se majkama ili očevima u Hrvatskoj omogućilo da ostanu kod kuće do treće godine starosti najmlađeg djeteta uz primanje prosječne plaće) godišnje oko sedam milijardi kuna. U usporedbi s proračunskim rashodima od oko 110 milijardi kuna godišnje u Republici Hrvatskoj, projekt od najveće važnosti za Hrvatsku u iznosu od sedam milijardi kuna očito je moguć, posebno ako se uzme u obzir podatak kako je aktivni porezni dug višestruko veći, pa bi država mogla financirati ovaj projekt samo većom disciplinom dosljedne naplate poreznih obveza. A ova mjere bi zasigurno smanjila neke rashode i izravno i posredno; kao što su doplatak za djecu i subvencije za jaslice kao izravni rashodi, a povećani pritisak na zdravstveni sustav kao posredan rashod, koji bi se zasigurno smanjio kod tako male djece kada bi majke ili očevi ostajali s njima kod kuće.

Nastavit ćemo u našim nastojanjima da se ova naša mjera, odnosno modificiran program Grada Zagreba, primijeni na čitavu Republike Hrvatske.

Smatramo kako oko neupitnih strateških pitanja i ciljeva, kao što je populacijska politika, i državnici i političari i stranke u Hrvatskoj trebaju postići suglasje, kako su to u ovom slučaju postigli predsjednica Republike Hrvatske, gradonačelnik grada Zagreba te naša Hrvatska konzervativna stranka, a ono što bi zatim trebali usklađivati su pitanja taktike, odnosno načina kako ćemo postići te strateške ciljeve.

GO Zagreba HKS

Recent Posts
Kontaktirajte nas

Hvala Vam na vašem upitu. Javit ćemo Vam se prvom prilikom.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search