Kakva uprava, takva žičara

Što je sa Žičarom “Sljeme”? Kako je moguće da je ta žičara mogla biti sagrađena u nekadašnjem Zagrebu i puštena u promet 1963. godine te da je mogla raditi sve do 2007. godine. Kako taj naš moderan Zagreb nije u stanju upravljati tom starom žičarom već deset godina?
Gradi se nova žičara. Zašto treba prvo srušiti staru žičaru, kako bi se gradila nova? Na svim se skijalištima nove žičare grade nedaleko starih žičara, a stare se žičare uklanjaju nakon što se nova pusti u promet. Samo Zagrebu treba više od deset godina da stavi staru žičaru van pogona kako bi se počela graditi nova žičara.
I opet ćemo u siječnju za vrijeme “hrvatskog skijaškog tjedna” čitati kako je 150 do 200 tisuća hrvatskih skijaša zagušilo sve cestovne granične prijelaze prema Sloveniji na putu prema skijalištima u Sloveniji, Austriji, Italiji, Švicarskoj itd. te kako je u tom tjednu iz Hrvatske zbog skijanja izneseno od 150 do 200 milijuna eura.

Istovremeno je u milijunskom Zagrebu nemoguće na 1033 m.n.v. započeti skijašku sezonu prije sredine siječnja, skija se na ukupno četiri km skijaških staza, žičara/gondola već preko deset godina ne radi, uglavnom je u pogonu jedna trosjedečnica, često i još jedna vučnica, a druga vučnica vrlo rijetko, stara jednosjedežnica stoji na Panjevini doslovno raspadnuta.
Izgradnja nove žičare procijenjena je na 142 milijuna kuna, odnosno oko 20 milijuna eura. Znači, hrvatski skijaši svake godine odnesu iz Hrvatske između sedam i deset novih sljemenskih žičara. Ali, hoće li se barem dio tih skijaša voziti novom žičarom, kad bude otvorena, do uglavnom otvorenog jednog (crvenoga) spusta i možda bijele livade?

Prvim putnicima obećana je vožnja novom sljemenskom žičarom 1. kolovoza 2018. Gradonačelniče, ako i ne pitamo zašto je stara žičara preko 10 godina izvan pogona, gdje možemo dobiti informaciju kako napreduju radovi na izgradnji nove žičare?

Isto tako, gdje kao građani ovog grada bez velikog istraživačkog napora možemo saznati je li potrošeno 50 milijuna kuna, koliko je za Žičaru Sljeme predviđeno u Programu radova na području prometa i komunalnoga gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2017. i za što su potrošeni, ako su potrošeni?

Na Sleme, na Sleme, na Sleme, noga vre sama beži,
ali žičara već dugo ne, nadamo se dogodine će!

mr. sc. Petar Cota
Dopredsjednik GO HKS-a grada Zagreba

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print