Milena Bačelić: Mali obrtnici moraju biti temelj razvoja županije

Privatna poduzetnica Milena Bačelić, kandidatkinja je za dožupanicu na koalicijskoj listi svoje stranke – Hrvatske konzervativne stranke i Hrasta, u velikom intervjuu za Šibenski portal govori o svom programu kojim se kandidira za ovu važnu funkciju i svojim motivima ulaska u politički ring.

Zašto ste se odlučili početi baviti politikom. Koji je bio vaš motiv?

Mogu reći da sam oduvijek bila zainteresirana za društvena događanja i politiku, ali se nije dogodio nazovimo ga pravi trenutak za nekim aktivnijim uključivanjem. U kandidatu za župana Šibensko kninske županije gospodinu Anđelku Matovu vidjela sam itekakav potencijal, i ono što je najvažnije stvarnu želju da se dogodi pomaci prema boljem za ovu našu Županiju. U našem timu svjesni smo da danas gradimo budućnost u kakvoj ćemo sutra živjeti mi i naša djeca. I to je bio jedan od glavnih motiva moje potpore Matovu i mog angažmana. Želim svojim djelovanjem, zalaganjem i poštenjem zaista pokazati da nisu svi isti i da se može i mora drugačije. Ne želim živjeti u društvu koji se vrti u začaranom krugu tema od prije 80 godina već društvu koji otvara nova poglavlja razvoja i boljeg života za svih. U ovoj našoj kampanji ni ja ni gospodin Matov nemamo namjeru mazati oči ljudima kako će već sutra teći med i mlijeko ukoliko nam poklone svoje povjerenje, ali ćemo sasvim sigurno učiniti maksimalne napore i zalagati se da preokrenemo negatvne trendove kojih smo svi, osim ljudi na vlasti itekako svjesni.

Nemate, dakle, veliko političko iskustvo, kao ni Anđelko Matov, kandidat za župana vaše koalicijske liste, no spremni ste se boriti za naklonost birača. Što je ono zbog čega bi vam oni trebali iskazati povjerenje?

– Nemamo velikog političkog iskustva, no ne smatram to nekakvim minusom već velikom prednošću prema svim drugim kandidatima. Ono što je temelj našeg angažmana nije nikakvo politiziranje već nužnost da se konačno krene ka promijeni pristupa upravljanja županijskim novcem na način da se sa njim raspolaže odgovorno, onako kako bi svatko od nas postupao sa svojim vlastitim budžetom, kad skrbi za svoju obitelj. Županija je upravo to – jedna velika obitelj koja je danas tu gdje je. Komunicirati s građanima se mora, poslušati njihove stvarne probleme se mora, kao i rješavati ih, ali ne samo u ovo predizborno vrijeme, već i poslije izbora. Sada sve pršti od obećanja raznih projekata, i dobrog života i onda sve stane. Mi danas imamo ljude koji se uzdignu do nekakvih političkih visina i rade na način kao da više nemaju dodir sa stvarnim svijetom, i stvarnim problemima.

I onda još uz to moraš slušati glasna uvjerenja kako se nastavlja sa pozitivnim trendovima, da imamo stalan rast i razvoj, da se otvaraju nova radna mjesta itd. A praksa nažalost govori nešto sasvim drugo. Ono što smatram jako bitnim naglasiti je da se zalažem za razvoj lokalne zajednice koja bi svim svojim građanima omogućila bolji život od vlastitog rada. Kroz kontakte s malim i srednjim obrtnicima došla sam do spoznaje da ono za čime oni najviše žude jesu informacije, od onih najbanalnijih do konkretnih informacija o načinima prijavljivanja projekata na europske fondove itd. Naši ljudi su vrijedni ljudi ali još uvijek nemaju jedno mjesto kamo mogu doći i dobiti sve što im treba. Sele ih od vrata do vrata, da doslovno dođu do one faze koja se zove – odustajanje.

Smatram da upravo ti naši mali obrtnici moraju biti temelj razvoja ove županije, a ako im na ovakav način pristupamo, kako se nadati nečem boljem. Županijska uprava mora biti servis građanima, i mjesto gdje će moći dobiti svu potrebnu edukaciju i uslugu. Zbog toga nam se događa situacija da zbog neupućenosti neka sredstva ostaju neiskorištena, što nikako nije dobro za baš nikoga. Mi ovu županiju vidimo kao županiju bez propustenih prilika. I to je ono na čemu će se sasvim sigurno bazirati naš rad ukoliko dobijemo povjerenje od ljudi. Mi moramo veću vrijednosti dati našim obrtnicima, a to je jedino moguće stvaranjem dodatnih programa i poticaja za njihovo preživljavanje i jačanje. Osim toga ono što smatram bitnim naglasiti je to da nam je uz sve ovo potrebna hitna strategija poljoprivrednog razvoja, jer do sada imamo Županiju koja je dramatično neiskorištena.

Što su vaši interesi kad je o Šibensko-kninskoj županiji riječ?

– Namjerno ili ne danas imamo situaciju gdje se vrlo često lansiraju razni programi i potpore, te usmjeravaju novci iz proračuna ‘lijevo i desno’, bez neki značajnijih i konkretnih rezultata i ono najvažnije – bez strategije. Razmišljati tako da, na primjer, tvrdimo da će samo Zakon o sportu omogućiti da GKK Šibenik ili KK Jolly JBS osvoji Kup Europskih prvaka u košarci je u potpunosti besmisleno. U svim utakmicama kako onim tržišnim tako i sportskim pobjeđuju samo dobri igrači. Mogli ste vidjeti da smo ovu kampanju počeli sa sloganom: ‘ne budimo igračke već budimo igrači’. Na taj način htjeli smo poručiti ono najbitnije da trebamo stvarati nove, konkurentne proizvode i nova, poslovno efikasna poduzeća. Ulaže se u turizam i infrastrukturu za turizam, što je lijepo i korisno, ali u Šibensko-kninskoj županiji se ne proizvode niti čačkalice, u potpunosti nam je kleknula proizvodnja. A to nije dobro i dok god se nešto ne napravi po tom pitanju, sve može biti isto ili samo gore.

Kampanja je službeno počela, izbori se bliže, na koji način šaljete poruku biračima?

– Svjesni smo činjenice kako ne raspolažemo visokim budžetom u predizbornoj kampanji, iza nas ne stoje velike PR agencije, te stoga do ljudi dolazimo najčešće neposredno, razgovorom na ulici, s običnim ljudima koje muče svakodnevne brige, aktivni smo na društvenim mrežama jer smo svjesni kako je tehnologija neminovno donijela svoje te kako je mlađa populacija mahom tamo i aktivna, i tako im se želimo približiti. I mladima i starijoj populaciji zaista više ne treba netko tko bi im punio uši ispraznim obećanjima, žele konkretne promjene koje će osjetiti u svojim mikrosredinama. Nikako se ne želimo razmetati riječima, i projektima koje ne možemo ispuniti već nastojimo graditi političku budućnost u županiji imenima i prezimenima kako bismo dokazali da svojim stavom i svojim obrazom stojim iza onoga što želimo prezentirati.

Kako ravnomjernije razviti županiju. Priobalni dio ipak je više u prednosti kad je razvoju riječ, za razliku od zaleđa?

– Kratko i jasno, ravnomjerno razvijanje naše županije može se dogoditi samo sinergijom priobalnog dijela i zaleđa. To su dijelovi županije koji jedno o drugome ovise i njihov razvoj bi trebao biti naslonjen jedan na drugi. Turizam iz priobalnog dijela bi se trebao širiti prema zaleđu, a poljoprivredni proizvodi iz zaleđa trebali bi opskrbljivati priobalni dio, a ne loši i nekvalitetni poljoprivredni proizvodi iz uvoza.

Možete li izdvojiti neki konkretan program?

– U ovoj kampanji ponudit ćemo niz programa usmjerenih razvoju cijele županije, evo ovdje bi se dotakla dijela programa konkretno koji se odnosi na razvoj moga rodnog mjesta Grebaštica. Svjesna sam svih neiskorištenih potencijala, kulturno – povijesne i turističke važnosti tog mjesta, te sam mišljenja kako Grebaštica stagnira dugi niz godina, zahvaljujući neučinkovitoj politici kroz proteklo razdoblje. Kao povjerenik HKS-a za to mjesto napravila sam Prijedlog programa razvoja Grebaštice. Mjesto Grebaštica ima izuzetno dobar položaj i klimu, no veliki problem i kočnica napretku je veliki nered i nesređenost mjesta. Mjesto Grebaštica, za razliku od većine mjesta nastalih uz more, ne bilježi danas postojanje stare gradske jezgre. U tom kontekstu također ne postoji prostor, koji bismo mogli nazvati trgom. Centar samog mjesta se po usmenoj predaji također do današnjih dana vezuje za lokaciju uvale Banovci. Ipak niti do današnjih dana na toj lokaciji nije napravljena pozicija na kojoj bi mogla biti definirana sama stara jezgra mjesta. Tijekom manifestacija dolazi do problema da se većina događanja odvija doslovce na cesti. Iz tog razloga je važno napraviti trg, kako bi se oslobodila cesta i napravilo mjesta za parking.

Trg mjesta je zamišljen na način da se ionako plitko područje uvale Banovci naspe i postavi štampani beton, koji je lak za postavljanje, a također i za održavanje. Također je i relativno cjenovno podnošljiv. Na spomenutom planiranom trgu bi također se napravilo povišenje, koje bi moglo služiti tijekom održavanja događanja kao bina, a kada događanja nema, kao klupa gdje gosti mogu sjesti i odmoriti. S morske strane trga bi se nasuo dio, koji bi služio za proširenje postojeće plaže u uvali Banovci, te bi tako uvala Banovci dobila plažu kao kompaktnu cjelinu kakvu i zaslužuje. Nadalje, jedini lokalitet na području Grebaštice, koji datira iz 15. stoljeća i koji danas predstavlja kulturnu baštinu pod zaštitom Ministarstva Kulture RH, je Bedem. Nekoć obrambeni zid, danas stoji zapušten. U nekoliko je navrata ‘krpan’ od strane Konzervatorskog odjela u Šibeniku, no njegova se kompletna, prije svega, turistička valorizacija niti ne nazire. Bedem je potrebno urediti kao mjesto, gdje gosti jednostavno moraju otići.

Kakav rezultat očekujete?

– Po prirodi sam optimist, vjerujem u ovaj tim na čelu s gospodinom Anđelkom Matovom, vjerujem u sebe. No kakav god rezultat bio na izborima, važno je da je čovjek sam sa sobom miran u smislu da zna da je dao sve od sebe da se dogodi ono što svi zajedno iskreno i od srca dugo očekujemo – a to je bolje sutra za svih nas, a posebno za iduće generacije, našu djecu.

Share on facebook
Facebook 0
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print