Predsjednik Odbora za ekonomsku politiku GO HKS-a Grada Zagreba Bernard Tomašević, mag. oec,  uputio je u utorak, 22. studenoga 2016. priopćenje  medijima u povodu  izglasavanja prijedloga zakona o profesionalizaciji radnoga mjesta „predsjednik vijeća gradskih četvrti“ Grada Zagreba, koje će biti na dnevnome redu u Gradskoj skupštini krajem mjeseca studenoga 2016. Priopćenje pod naslovom “Kome je u interesu profesionalizacija dužnosti predsjednika vijeća gradske četvrti?” donosimo u cijelosti:

Kome je u interesu profesionalizacija dužnosti predsjednika vijeća gradske četvrti?

Nakana da se krajem mjeseca studenoga u Gradskoj skupštini glasuje o prijedlogu zakona o profesionalizaciji radnoga mjesta „predsjednika vijeća gradske četvrti“ otvara neke kontroverze i određena pitanja.

U prvom redu zanima nas koja je namjera predlagatelja i radi li se sve to doista iz plemenitih razloga i usmjerenosti ka decentralizaciji u sustavu funkcioniranja Gradskog poglavarstva?

Naime, predsjednik vijeća gradske četvrti koji je dosada imao plaću u iznosu od 4000 kuna neto, novim pravilnikom imao bi od 10.000 – 15.000 kuna neto. Pored toga, zakonom bi se utvrdio i određeni iznos proračuna gradske četvrti, ovisno o procjenama važnosti same četvrti, broju stanovnika i slično. Vijeće gradske četvrti samostalno bi upravljalo, donosilo planove razvoja, otvaralo natječaje, biralo izvođače, donosilo odluke,  a sve navedeno potpisao bi i odgovarao budući ‘profesionalac’  „Predsjednik vijeća gradske četvrti“.

Na prvi pogled sve gore navedeno izgleda logično, etično i usmjereno ka određenom obliku decentralizacije sustava upravljanja Gradskog poglavarstva grada Zagreba. Međutim, treba podsjetiti na napise u pojedinim medijima kao i na prigovore i upozorenja određenih gradskih zastupnika koji su ukazivali na sljedeće: Vijeća gradskih četvrti nisu pravni subjekti jer po zakonu nemaju svoj OIB, pečat i sl., te kao takvi ne mogu donositi, voditi i samostalno upravljati razvojnom politikom. Ona imaju samo savjetodavnu ulogu, a poslovni savjetnici iz struktura Grada Zagreba i gradskoga poglavarstva (su)kreiraju navedenu razvojnu politiku iz razloga što je Grad Zagreb pravni subjekt.

Interesantno bi bilo vidjeti kako bi to izgledalo na primjerima „malih komunalnih radova“ za potrebe „Gradskih četvrti“. Tko otvara i daje ponude za javne natječaje te tko to redovito dobiva poslove, odnosno pobjeđuje na njima? Drugim riječima, kroz male komunalne akcije pretaču se sredstva iz proračuna u gradske tvrtke koje same izrađuju projektnu dokumentaciju i rade troškovnike bez mogućnosti prikupljanja ponuda po javnom natječaju.

Nadamo se da se ovdje radi o dobrim namjerama i da je na djelu funkcioniranje po pravilima otvorenog „slobodnog tržišta“ gdje svi imaju jednaku priliku, kako privatni tako i javni izvođači sudjelovanja u tržišnoj utakmici. Nadamo se također da se ovdje ne radi o uvođenju monopolističkog sustava gdje novčana sredstva cirkuliraju unutar iste (Holding) institucije pod izgovorom osiguranja poslova svojim djelatnicima uz zanemarivanje sudbine tisuća malih poduzetnika (mogućih izvođača) koji grcaju pod težinom rata kredita i svakodnevno proživljavaju noće more. Noćne more kako prehraniti svoje obitelji i kako osigurati egzistenciju svoji djelatnika radi vlasničke odgovornost prema njima.

Ovdje treba naglasiti činjenicu da monopol zanemaruje učinkovitost (troškovnu i tehnološku) koja se, posljedično, odražava na cijenama ponuđenih (Holding) usluga koje na kraju plaćaju krajnji korisnici tj. građani Grada Zagreba. Zbog toga postavljamo pitanje čemu onda i koja je svrha profesionalizacije radnoga mjesta i povećanje plaće „predsjednika vijeća gradske četvrti“?

Recommended Posts
Kontaktirajte nas

Hvala Vam na vašem upitu. Javit ćemo Vam se prvom prilikom.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search